Mivel a kisvállalkozóként kevesebb pénzt tudsz reklámra, marketing kampányokra fordítani, mint a nagyvállalatok többsége, így céged egyik legértékesebb megjelenési formája a weboldala. Éppen ezért nagyon fontos, hogy elkerüld a leggyakrabban előforduló hibákat, melyek akadályozhatják honlapod eredményes működését.

bad-website-design

Összegyűjtöttük neked azt a 7 hibát, amit honlap-tulajdonosként mindenképp érdemes elkerülnöd:

 

1. Rossz navigáció a honlapon belül: ha a látogató nem találja meg a keresett információt a honlapon, rövidesen továbbáll. Ezért nagyon fontos, hogy honlapod áttekinthető, logikusan felépített legyen. Akkor lesz sikeres a honlapod, ha képes a látogatókat végigvezetni az általad kitűzött cél(ok) irányába. Ez nem mindig sikerül elsőre, de figyelve a visszajelzéseket idővel kialakítható egy olyan logika az oldalon, mely mindenki számára egyértelmű.

 

2. Rossz kommunikáció: tudnod kell, hogy kiknek árulsz, és ennek fényében kell megszólítani látogatóidat. Sok vásárlót veszíthetsz azzal, ha nem a megfelelő stílusban szólítod meg. Maradj következetes, ne keverd a stílusokat a honlapon belül. Ha tegeződsz, légy közvetlen mindig, ha pedig magázódsz, tartsd magad mindig ahhoz, mert tiszteletlennek tűnhet egy-egy tegezős vagy baráti bejegyzés, vagy ajánlat. A célcsoportodnak árulj, mindig hozzájuk szólj! Hogy ki valójában a célcsoportod, arról egy korábbi cikkünkben olvashatsz bővebben: http://www.miltondesign.hu/tippek-kisvallalkozoknak/ne-pazarolj-tovabb-koncentralj-a-celcsoportodra

 

3. Cselekvésre ösztönzés hiánya: a látogatóknak ösztönzésre van szüksége ahhoz, hogy bejárják azt az utat az oldalunkon, melyet „elvárunk” tőlük. Ha kimarad ez a típusú ösztönzés, akkor a legtöbb esetben a várt siker is elmarad. Éppen ezért mindenképpen élj ezzel a pszichológiai tényezővel. Használj a gombjaidon olyan cselekvésre ösztönző felszólításokat, mint: Kérem az ingyenes könyvet, Kosárba teszem, Árajánlatot kérek, Letöltöm, stb. Mindez legyen a megfelelő helyen és köntösben, így látogatóid sokkal szívesebben kattintanak majd a gombjaidra, ezáltal több feliratkozót, vásárlót szerzel.

 

4. Túlzsúfolt honlap: ha egyszerre túl sok információ jelenik meg a kijelzőn, az elijesztheti a látogatókat. Az interneten az emberek általában nem elolvassák, sokkal inkább átolvassák a tartalmakat. Arra kell törekedned, hogy egyszerre ne legyen túl sok féle információ a kijelzőn. Legyen egy figyelemfelkeltő címsor, amin megakad a látogató szeme, és ha számára az érdekes, akkor el fogja olvasni a hozzá tartozó tartalmat. Viszont ha túl sok címsor jelenik meg egyszerre, az zavaró lesz, és könnyen átugorhatja a fontos részeket is. Ha nem szeretnéd, hogy látogatóid átugorják azokat a tartalmakat, amiket mindenképp szeretnél közölni velük, tálald a szövegeket, képeket „szellősen” a honlapon.

 

5. Túl színes honlap: a színes, díszes design növelheti ugyan a felhasználói élményt, de az üzleti célú honlapok esetében nem mindig célravezető a túl sok grafikai elem és szín használata, mert ezek elveszik a figyelmet a lényegről, a honlap tényleges mondanivalójáról, céljáról. Honlapod tartalma akkor lesz a legolvashatóbb, ha az fehér háttéren sötét betűkkel jelenik meg. A grafikai elemek akkor jók, ha egységesek, illeszkednek céged arculatához, de szinte észrevehetetlenek maradnak, amíg a látogató a tartalomra koncentrál.

 

6. Rosszul megválasztott betűtípus: gyakran előforduló hiba, hogy egy honlapon erőltetik a témához illő betűtípusok használatát. Ez önmagában nem probléma, sőt a legtöbbször jót tesz a megjelenésnek, de ha a téma pl. a kézművesség, és a tulajdonos nemcsak a címsorokban, hanem minden szöveges résznél ragaszkodik egy kézíráshoz hasonlító betűtípushoz, akkor az eredmény olyan látványt nyújt, hogy a legtöbb látogató meg sem kísérli a honlap tartalmának elolvasását. Mindig ügyelj arra, hogy ne vidd túlzásba a betűk típusának és színének variálását, mert az könnyen az olvashatóság rovására mehet.

 

7. Nem responsive honlap: a responsive weboldal azt jelenti, hogy az adott honlap „rugalmas”, így mindenféle kijelzőn olvashatóan jelenik meg anélkül, hogy rá kellene közelíteni a tartalomra. Mivel manapság már az emberek több, mint egyharmada rendelkezik Magyarországon internetezésre alkalmas telefonnal vagy tablettel, fontossá vált, hogy a honlapok is alkalmazkodjanak az új felhasználói szokásokhoz. Ha weboldalad nem optimalizált minden eszközre, rengeteg látogatót veszíthetsz.

 

 

Nézd át honlapodat a fentiek tükrében, és próbáld kiküszöbölni az esetleges hibákat, hogy weboldalad minél inkább kiszolgálja a mai igényeket, ezáltal hatékonyabban működhessen. Ha még nincs weboldalad vagy szeretnéd lecserélni elavult honlapodat, töltsd le ingyen a cikk alján lévő, „Mire figyelj a honlaprendelésnél!” című ebook-unkat! A kiadványban további hasznos tippeket olvashatsz arról, hogy milyen követelményeket érdemes támasztanod vállalkozásod weboldalával szemben.

blogpost_ala